amandajosefina

Alla inlägg under november 2010

Av amanda - 7 november 2010 20:38

jag gick till ishallen och åkte skridskor med Alicia och Josefin idag. 

Sen tittade jag och Josefin på saw 1 hehe! 

riktigt hemsk är den! :o

nu har jag bara pluggat, imorgon är det skola, tyvärr


biglove amanda

          

några bilder från inspelingen

Av amanda - 7 november 2010 18:45

jag är så trött på att folk går runt och deppar, har dåligt självförtroende och har självmordstankar, du ska inte deppa för att du har mist en vän, eller någon har dött, man ska vara ledsen, så fungerar man, men för att inte smitta av sig på alla andra, så sätt ett leende på läpparna och var glad att du är den du är. 
istället för att säga att du är ful och tjock, säg att du är fin, för alla har något fint, oavsett om det är på insidan eller utsidan, ingen är ful, istället för att säga att du är tjock, tänk att du har kurvor och att du växer, så länge du själv mår bra så spelar det väl ingen roll hur du ser ut? låt ingen kille trycka ner dig och förstöra för dig, dom vet ingenting, dom tror att alla kan se ut som megan fox och angelina jollie, dom är ju bara tillgjorda? du behöver inte ha stora bröst och en smal kropp med en stor rumpa, gillar dom inte dig för den du är, så får dom väll skylla sig själva eftersom du kanske är världens finaste på insidan? ett utseende är inte allt. du är inte egoistisk för att du säger att du är fin, du är ju det? folk säger alltid " du är fin, det vet du " när man säger att man är ful, sen när man säger att man är fin, dom bara " ego? " man bara hallå? bestäm er? du är fin, du är inte egoistisk för att du tycker det, låt ingen förstöra för dig själv. 
och tänk inte att du inte vill leva och ska ta livet av dig, tänk istället att livet går i vågor, man kan inte alltid må bra, man måste må dåligt ibland, men man klarar sig igenom det, man kan gå och prata med en kurator, psykolog, förälder, kompis eller någon man litar på. tänk på hur många som skulle sakna dig om inte du fanns, även om man tror att ingen skulle göra det, så finns det så många! 
tänk inte att allt skulle bli bättre om du inte fanns, att du skulle slippa all skit, det skulle du göra, men du har hela livet framför dig, detta är inte den enda gången du kommer att må dåligt, du kommer må dåligt fler gånger, men du kommer också att må bra fler gånger,
så tagga dig själv istället, tänk att du är bra! du är bra som du är, ingen annan är som du, därför behövs du, låt ingen annan förstöra för dig, var bara dig själv, så ska du se att det blir bra! utan dig på jorden skulle inget vara som det är. 


biglove amanda

Av amanda - 7 november 2010 11:37

                                                                                  

Av amanda - 7 november 2010 10:48

igårkväll såg jag och gustav saw 2  jag älskar den, fast jag hade sett den 2 gånger innan ;$


idag spelar HIF och MALMÖ FF  matchen ( mot olika lag ) om guldet, HIF, NU VINNER VI!


http://www.facebook.com/profile.php?id=763994808#!/video/video.php?v=449676823309

NÄR JAG SPELAR OCH SJUNGER PÅ GATOR RÖDA OCH BLÅ.

Av amanda - 6 november 2010 22:34

Jag har verkligen inte haft lust att blogga idag, jag var och ''tura'' med mamma, pappa, alicia, farmor, johan och gustav, haha. :) Nu har jag och gustav kollat saw 2, jag har sett den 3 gånger nu x)Imorgon har jag inte en aning om vad jag hittar på. Biglove amanda

Av amanda - 5 november 2010 21:15

det blir svårt med vem som åker ut idag, men det var otroligt kul att se min rektor ( jay's mamma ) , min vikarie ( jay's bror ) , min engelska/musik/drama lärare (jay's moster ) i prubliken, hehe (a)


biglove amanda

Av amanda - 5 november 2010 20:00

nu är det idol time! 


biglove amanda

  

Av amanda - 5 november 2010 19:06

ja, nu är det så många som har undrat hur jag klippte mig, jag klippte raklugg och topparna på håret och lite uppklippt, kan även ha luggen åt sidan och uppsatt, jag är rätt nöjd :)


vad tycker ni?

biglove amanda

  

Presentation


amandajosefina
är en blogg om det du vill läsa
jag skriver om lite allt möjligt sedan ett år tillbaka
foto, musik, vardag m.m.
jag är en tjej på 13 år. jag lever för musiken och fotografi
gitarr, piano, sång, sony A230
din klickning betyder(L)

  

till dig, kära läsare

Kategorier

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

vad behöver jag på min blogg för att göra den roligare att läsa?
 hiss/diss?
 frågestund oftare?
 ny design?
 videoinlägg?
 skvaller?
 mode?
 oftare uppdatering?
 mer bilder?
 mer musik?
 annat? skriv isåfall i komentar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards