amandajosefina

Alla inlägg under december 2010

Av amanda - 31 december 2010 15:01

varit och lämnat av hunden hos mormor nu, usch, känns redan tomt! 


jag väntar på sofia som snart kommer hit. 

ikväll ska vi till mamma och pappas kompisar, minns ni dopet jag sjöng och spelade gitarr på? det är dom vi ska till i alla fall. 

och sofia ska med! 

riktigt mysigt ska det faktiskt bli!

hur ska ni fira er nyår? 

Av amanda - 31 december 2010 10:09

sammanfattning av 2010

ja, detta året har gått lite upp och ner kan man säga..

januari

i januari kommer jag ihåg att min syster fyllde år, men det var väl inget speciellt.

februari

jag fyllde 12, den 2:a

jag blev tillsammans med den enda jag har varit riktigt kär i.

mars

jag kommer faktiskt inte ihåg något så jätte speciellt därifrån.

april

då gjorde vi slut..

annars var det väll inget speciellt.

maj

jag åkte till tjörnarp, det bästa året där någonsin!

josefin följde med mig, riktigt härligt var det trots det dåliga vädret..

juni

jag slutade sexan, hehe

och bara njöt av mitt underbara sommarlov!

juli

jag var väll mest på stranden.

jag var på skånes fagerhult lägret, lars winnerbäck konsert och i stockholm. 

det var även helsingborgsfestivalen då, underbart!

där jag även uppträde med mitt band, och själv.

vi repar inte längre, vet faktiskt inte varför.

augusti

jag åkte till spanien med familjen och en annan familj, det var bland det roligaste jag har gjort, fast att jag har varit där massa gånger innan!

skolan började då också.

september

skolan var igång igen..

oktober

den 20:e oktober uppträdde jag och isabel inför dom svenska och danska kungafamiljerna.

vi spelade teater, från 1800-talet eftersom det var för att fira en ankomst från 1800-talet, det hade alltså gått 200 år. det var bland det roligaste, jobbigaste och mest förväntansfulla jag gjort.

jag var även på läger med min klass, sjukt kul! 

november

ja, då hade jag julkänsla något enormt faktiskt!

övade massor till julkonserten.

december

konserter, julafton, rea, julklappshandling, malmö, nyårsafton, och massa mer.

allt det och lite till har jag hunnit med!

och det har varit underbart!

 

jag vill tacka alla som har gjort mitt år till ett fantastiskt år, med både gläde och sorg! jag ser fram emot 2011 och hoppas att det blir lika fantastiskt!

(L)

Av amanda - 30 december 2010 22:39

1.   

3  

4  

  5. 


fotade vattenbilder. 

dom är inte tillåtna att kopiera


copyright by amandajosefina


vilken tyckte ni blev bäst? 

jag tyckte nog femman, inte riktigt nöjd med någon av dom.. 

jag använde mig av kamera stativ, skål, vatten, bakgrund och egen gjord reflexskärm ( som jag ska visa imorgon ) 



Av amanda - 30 december 2010 19:12

Från: Hedda

Torsdag 30 dec 18:26

vadå frågor o0? jag fattar inte ._.

Svar: jag tog bort inlägget igen.. ;)


Från: Julia

hej Amanda , den mössan du har på dig på din header, var har di köpt den ? 
jag tycker den är riktigt fräck , 
ha de bra !

hej Amanda , den mössan du har på dig på din header, var har di köpt den ? jag tycker den är riktigt fräck , ha de bra !


Svar: Hej! Den har jag köpt på h&m, den är riktigt mysig att ha en kall vinterdag, hehe! Tyvärr är den helt slutsåld eftersom den bara kostade 99 :- på nästan alla andra ställen kostar den minst 200 :-

ha det bra du också! 


Av amanda - 30 december 2010 18:16

satt och läste gamla kommentarer, alltid kul! 

och då såg jag också vem som har skrivit dom två frågorna, riktigt förvånad blev jag faktiskt.. 

imorgon är sista dagen av 2010, så om jag orkar senare ska jag sammanfatta mitt år! 

nu ska jag knäppa några bilder och sen fortsätta med min packning. 


Av amanda - 30 december 2010 12:15

mår lite bättre idag, men jag är fortfarande inte frisk!

jag har mega lust att gå ut och fota lite, men jag orkar nog inte :(

har massa annat som är viktigare att göra, tyvärr..

   

vilka sommar minnen man har.. (L)


Av amanda - 29 december 2010 21:12

uttråkad..

jag borde..

räkna matte..

packa..

ordna saker till thailand..

bli frisk..

packa upp från malmö..

lägga in mina kläder..


jag vill..

bli frisk..

gå ut och fota..

ha ett nytt objektiv..

hitta min kamera manual..

shoppa..

och massa annat..



Av amanda - 29 december 2010 11:17

tack för två underbara dagar i malmö!

tro det eller ej, men jag har bara handlat en tröja, handlade minst av oss tre, jag som ville shoppa mer!

det var iallafall super mysigt!


jag uppdaterade inte igår när jag kom hem eftersom jag är sjuk.

kom hem vid fem, sen sov jag en timme, sen gick jag och la mig vid sju, helt sjukt!

vaknade vid nio igen och hade säkert 40 graders feber.

sovit riktigt dåligt inatt också..

och jag är fortfarande sjuk.

på fredag är det nyårsafton och på söndag åker jag till thailand, jag ska blir frisk!

Presentation


amandajosefina
är en blogg om det du vill läsa
jag skriver om lite allt möjligt sedan ett år tillbaka
foto, musik, vardag m.m.
jag är en tjej på 13 år. jag lever för musiken och fotografi
gitarr, piano, sång, sony A230
din klickning betyder(L)

  

till dig, kära läsare

Kategorier

Fråga mig

22 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

vad behöver jag på min blogg för att göra den roligare att läsa?
 hiss/diss?
 frågestund oftare?
 ny design?
 videoinlägg?
 skvaller?
 mode?
 oftare uppdatering?
 mer bilder?
 mer musik?
 annat? skriv isåfall i komentar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards